De oprichters

Begin van

de Revolutie

Jongeren die op achterstand staan, hebben wat in te halen. Maar wie geeft ze wind mee? Zie maar eens dat je vooruit komt in je leven met bijvoorbeeld het stempel ‘ex-gedetineerde’ op je voorhoofd.

 

  • Wie is dat kind met dat stempeltje nu écht en hoe kan ik als docent hem/haar helpen om het beste uit zichzelf te halen?
  • Hoe geef je je leven een revolutionair andere wending als je nooit geleerd hebt hoe je het stuur in handen krijgt?
  • Wie helpt je ontdekken wat jouw talenten zijn en wat die kunnen betekenen – voor jezelf, en in de maatschappij?

Deze vragen vormen de motor achter Revolutionair Anders

Een initiatief van

Stichting Brandon

Minchenu Maduro

Minchenu Maduro gaat de barricaden op met lezingen. Overal in Nederland vertelt ze hoe je revolutionair anders naar jongeren met een stempel kunt kijken, waarom dat nodig is en hoe revolutionair anders de uitkomst kan zijn.

Andrea Harrell

Andrea Harrell heeft als ideaal dat elke school een lerende gemeenschap wordt. Als identiteitsontwikkeling al vanaf de basisschool in het curriculum zit, wordt het zaadje van persoonlijk leiderschap al vroeg geplant en kan het op de juiste tijd tot boei komen. Harrell, die jarenlang teamleider was, ziet haarscherp waar hiaten liggen. Ze helpt jouw organisatie als adviseur of als projectleider om de visie scherp te krijgen en alle werknemers hier een toegevoegde bijdrage aan te laten hebben.

Maak kennis

met het

Revolutie team

Beproefde

methodiek

Revolutionair Anders werkt met een beproefde methodiek die draait om écht contact maken met de jongere. Echt contact is in onze visie een voorwaarde om jongeren te laten ontdekken wat introspectie en gedragsverandering hen op kan leveren.

Echt contact gaat om gezien worden en voelen dat je ertoe doet, om zelfbewustwording en het kunnen uiten van inzichten en emoties. De vervolgstappen richten zich op het ‘operationaliseren’ en integreren van de opgedane zelfkennis en goede voornemens in het dagelijks leven.